Supervision indenfor Børne- og Ungeområdet
Jeg tilbyder supervision til psykologer og andre fagprofessionelle, der arbejder indenfor børne- og ungeområdet. Mit speciale omfatter en bred vifte af problemstillinger relateret til børn og unge, herunder Angst, ADHD, autisme, og kognitiv udredning. Supervisionen tilpasses individuelt og kan tage udgangspunkt i både diagnostiske vurderinger, behandlingsplaner og interventionsstrategier.
Supervisionen kan inkludere:
- Diagnostik og Udredning: Rådgivning omkring udredning og vurdering af børn og unge, herunder brug af kognitive tests (f.eks. WISC-V) og vurdering af udviklingsforstyrrelser som ADHD og autisme.
- Kognitiv Terapi (KAT): Jeg hjælper dig med at udvikle og finpudse dine kognitive terapeutiske færdigheder i arbejdet med børn og unge, og vi kan sammen drøfte konkrete sager og interventionsmetoder.
- Metakognitiv Terapi (MCT): Supervision inden for MCT, med fokus på at forstå og arbejde med børn og unge, der kæmper med bekymringer og uhensigtsmæssige tankemønstre.
Supervisionen kan foregå både individuelt og i grupper, hvor vi sammen gennemgår kliniske problemstillinger, finder frem til passende interventioner og styrker din professionelle udvikling. Jeg sikrer et trygt rum, hvor faglig sparring og personlig udvikling er i fokus.
Kontakt mig for at høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe med at styrke dit arbejde med børn og unge gennem professionel supervision.
Oplæg om Børn og Unge
Jeg tilbyder oplæg og foredrag om en række vigtige emner indenfor børne- og ungeområdet. Oplæggene er relevante for både fagpersoner som lærere og pædagoger samt forældregrupper i skoler og institutioner. Målet er at formidle forståelse og konkrete redskaber til håndtering af de udfordringer, børn og unge kan møde i deres hverdag.
Oplægsemner kan inkludere:
- ADHD og Autisme: En dybdegående forståelse af, hvordan ADHD og autisme kan påvirke børns adfærd og trivsel. Oplægget inkluderer praktiske strategier til at støtte børn og unge med disse diagnoser i både hjemmet og skolen.
- Håndtering af Uro og Opmærksomhedsudfordringer: Dette oplæg fokuserer på strategier til at skabe struktur og ro i hverdagen for børn med opmærksomhedsproblemer. Deltagerne får konkrete redskaber til at hjælpe børn med at fokusere, organisere sig og skabe positive rutiner i både læringsmiljøer og derhjemme.
- Angst og Bekymringstendens: Hvordan kan vi bedst støtte børn og unge, der lider af angst eller har tendens til at bekymre sig meget? Dette oplæg giver indblik i angstens mekanismer og tilbyder praktiske metoder til at hjælpe børn med at håndtere deres angst gennem kognitive og metakognitive strategier.
- Kognitiv og Metakognitiv Terapi: Lær, hvordan kognitiv terapi og metakognitiv terapi kan anvendes til at støtte børn og unge i at overvinde vanskeligheder som angst, OCD og skolevægring. Oplægget giver konkrete eksempler på, hvordan man kan arbejde med tanker og følelser på en konstruktiv måde.
- Følelsesregulering og Stresshåndtering: Gennemgang af teknikker til at hjælpe børn og unge med at identificere og regulere deres følelser. Oplægget giver værktøjer til både pædagoger og forældre, så de kan støtte børnene i at håndtere stress og følelsesmæssige udfordringer.
- Legens Betydning for Udvikling og Læring: Oplægget belyser, hvordan leg understøtter børns udvikling – både socialt, emotionelt og kognitivt. Vi undersøger, hvordan leg kan bruges aktivt som et pædagogisk værktøj til at fremme læring, problemløsning og sociale færdigheder. For både børn med og uden diagnoser kan leg være en afgørende del af deres udvikling, da det styrker deres evne til at interagere med andre, udforske verden omkring dem og bearbejde følelser på en kreativ måde.
- Forældresamarbejde i Institutioner: Et oplæg specielt rettet mod forældregrupper i institutioner, som omhandler hvordan man bedst støtter sit barns udvikling gennem samarbejde med institutionen. Fokus vil være på kommunikation og praktiske redskaber til at fremme barnets trivsel.
Kontakt mig for at få mere at vide om, hvordan et oplæg kan bidrage til jeres arbejde med børn og unge i skoler, institutioner eller forældregrupper.